Minden javítás előtt fontos megállapítani, hogy a javítandó felület, milyen anyagból készült. Ma már sok esetben az autó karosszéria elemek nem fém lemezből, hanem üvegszálas kompozit anyagból készültek – főleg a lakóautók és egyéb felépítmények elemei.

Ha a karosszéria elem fémből készült és rozsdásodás vagy más sérülés miatt műgyantával és üvegszállal akarja megjavítani vagy megerősíteni – válasszon epoxi gyantát. Az epoxi gyanta zsugorodásmentesen köt és jól tapad a fém felületre. Javítás előtt a felületet meg kell csiszolni, portalanítani, acetonnal zsírtalanítani kell. A lamináló epoxi gyantához  használjon vékony üvegszövetet erősítő rétegként: 165 g/m2 vagy 220 g/m2 szövetet, több rétegben.

Ha olyan elemet kell javítani, ami üvegszálas kompozit elem (ez jól látható a sérülésnél, az üvegszálak a törési felületnél kibukkannak), akkor a lamináló poliészter gyanta a jó választás, üvegszálas paplannal (225 g/m2 vagy 300 g/m2) erősítve, több rétegben. Ebben az esetben is fontos a jó felület előkészítés.

Műanyag lökhárítók javításához ajánljuk az Ackralock SA 10-05, 50 ml, 5 perces nyitott idejű ragasztót (kapható nagyobb kiszerelésben és hosszabb nyitott idővel is nagyobb felületekhez). Ha a sérülés nagyobb, vagy kitört rész pótlására is szükség van, akkor a ragasztóba erősítő anyag is használható (üvegszalagok vagy üvegszövet). A ragasztó kötés után csiszolható – tehát a használati felületen, megfelelő minőségű felület alakítható ki, ami aztán fényezhető. A ragasztó használata előtt is a sérülés közelében a felületet meg kell csiszolni, portalanítani és acetonnal zsírtalanítani kell.