A tavasz és a nyár eleje a hajók és csónakok felújításának időszaka. Sok műszaki probléma és kérdés merül fel egy-egy ilyen munka során. Az alábbiakban pár megfontolandó szempontról és megoldásról olvashat.
Első lépésként vizsgáljuk meg a hajótestet, a decket, a kormányállást. Milyen a felület, ha vannak sérülések, azok milyen mélyek. Elegendő-e egy felületi javítás, vagy szükséges a hajó egyes részeinek a szilárdságát is növelni.
Ha úgy látjuk, hogy szilárdság szempontjából a hajó állapota megfelelő – nem hajlik be a deck terhelés hatására, a kormányállás sem mozog a lépteink alatt, akkor csak felületi javítás szükséges. Csiszolással készítsük elő a felületet. Ha eltávolítottuk a feltáskásodott, repedezett réteget, vizsgáljuk meg maradt-e még gélcoat réteg a felületen, vagy már látható az erősítő struktúra szálai. Ha még van gelcoat a felületen elegendő egy topcoat réteget felhordani. A topcoat kenéssel vagy szórással hordható fel, és a RAL színskála szerinti színekben elérhető. Anyagszükséglet 0,5 kg/m2.
Ha csiszolás után láthatóak az üvegszálak, akkor előbb egy csiszolható gelcoatot hordjunk fel (ez, bár nem tartalmaz paraffint, mivel nagy mértékben töltött mégis tapadásmentesre köt, és könnyen csiszolható. Általában gyárilag fehér színű, így ad egy egységes alapot is). Anyagszükséglet 0,7 kg/m2. Kötés és enyhe visszacsiszolás után, vigyük fel zárórétegnek a színezett topcoatot.
A topcoat felülete, mivel a levegőn térhálósodik, enyhén narancsbőrös lesz. Ha esztétikailag nem tartjuk megfelelőnek csiszolással, polírozással sima, magas fényű felületet lehet elérni.